تجهیزات آرایشگاهی ضروری را بشناسید

تجهیزات آرایشگاهی ضروری

تجهیزات آرایشگاهی برای افرادی که قصد راه اندازی سالن زیبایی دارند امری ضروری است. بنابراین در ادامه این مقاله ما قصد داریم به معرفی مهم ترین تجهیزات آرایشگاهی بپردازیم. با ما همراه باشید.

مختصری درباره مفهوم سالن زیبایی

امروزه روند کار سالن های زیبایی بسیار پیشرفته و متنوع شده است. به همین دلیل هر فردی که قصد راه اندازی یک سالن زیبایی را داشته باشد باید تجهیزات مناسب با خدمات خود را خریداری کند. حتی سالن های آرایشگاهی مردانه نیز نیازمند تجهیزات مناسب و پیشرفته برای ارائه خدمات بهتر هستند. برای درک بهتر این مطلب در ادامه به معرفی لیستی از انواع تجهیزات سالن زیبایی خواهیم پرداخت.

 راه اندازی سالن زیبایی با تجهیزات آرایشگاهی ضروری

باید بدانید که راه اندازی کسب و کار نیازمند فضا و تجهیزات مناسب با آن شغل است. بنابراین قبل از هر چیز بسیار مهم است که نوع کسب و کار خود را همچنین خدماتی که قصد ارائه آن ها را دارید مشخص کنید. اگر به خوبی به این مسائل فکر کنید لیستی از وسایل مورد نیاز خود و کسب و کارتان را بدست خواهید اورد. البته ممکن است هیچ گونه اطلاعاتی در زمینه کاری خود نداشته باشید و تهیه همان لیست هم برای شما کاری دشوار باشد. به همین جهت در ادامه این بخش ما قصد داریم یک لیست کلی و ضروری از تجهیزات آرایشگاهی ضروری را برای شما عزیزان لیست کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

لیستی از تجهیزات آرایشگاهی ضروری:

اگر یک آرایشگر هستید و فضای سالن زیبایی خود را  در نظر گرفته اید باید بدانید که از همان ابتدای ورود مشتری تا انتخاب خدمات و خروج آن نیازمند تجهیزات مناسب هستید. برای د رک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید.

بیشتر بخوانید  صندلی کوپ آرایشگاهی و راهنمای خرید آن

مثال: هنگام ورود مشتری برای دریافت اطلاعات از آن و هزینه خدمات و سپس فرستادن آن به مکان مناسب نیازمند صندلی های انتظار هستید. حتی برای انجام همان خدماتی که مشتری به آن نیاز دارد هم باید تجهیزات مناسبی داشته باشید. چرا که در غیر اینصورت ممکن است یا به بدن خودتان در مدت طولانی ضربه وارد کنید یا مشتری رضایت کافی را از سالن شما نداشته باشد. به همین جهت بهتر است لیست زیر را برای آشنایی با تجهیزات مهم  و صندلی آرایشگاهی با دقت بیشتری دنبال کنید.

  1. صندلی انتظار
  2. صندلی منشی
  3. میز منشی
  4. آینه و کنسول های مناسب
  5. صندلی تابوره یا استاد کار
  6. صندلی های وی ای پی یا برقی
  7. صندلی های سرشور یا شامپو مناسب برای خدمت رنگ مو
  8. تجهیزات جانبی مثل نگهدارنده های سشوار و باکس های نظم دهنده
  9. آینه های قدی
  10. آینه های لامپ دار
  11. میز ناخن کار به همراه صندلی تابوره
  12. میز مانیکور و پدیکور ناخن و..

آیا مردانه یا زنانه بودن سالن ارتباطی با لیست خرید تجهیزات دارد؟

مردانه یا زنانه بودن سالن بسیار مهم است. چرا که خدماتی که در سالن زیبایی مردانه انجام می شود با سالن زیبایی زنانه کاملا متفاوت است. بنابراین بسیاری از تجهیزات آرایشگاهی زنانه مورد استفاده آرایشگر مرد و مشتری های آن قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل در ادامه این بخش به معرفی لیستی از تجهیزات مورد نیاز یک سالن مردانه خواهیم پرداخت.

لیستی از تجهیزات سالن مردانه:

  • صندلی انتظار
  • آینه و کنسول
  • صندلی برقی
  • یا صندلی وی ای پی
  •  صندلی سرشور مناسب خدمات رنگ مو
  • وسایل جانبی مثل: نگهدارنده سشوار، قیچی یا باکس های نظم دهنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =