معرفی انواع تجهیزات کاشت ناخن

معرفی بهترین برندهای لاک خشک کن برای سالن آرایشگاهی

امروزه کاشت ناخن به یکی از شغل‌های پر طرفدار در زمینه آرایشگری تبدیل شده است. کاشت و طراحی بر روی ناخن ممکن است آسان به نظر برسد، اما ابزار و تجهیزات حرفه‌ای مناسب ناخن می‌تواند چیزی بین شما و موفقیت باشد. با ابزار مناسب ناخن، می‌توانید خلاق‌تر، حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر در کار خود باشید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع تجهیزات کاشت ناخن بپردازیم، پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

1.تجهیزات بسترسازی برای کاشت ناخن

قدم اول در کاشت ناخن، آماده کردن سطح ناخن است که به آن بسترسازی گفته می‌شود. در بسترسازی، سطح ناخن به وسیله سوهان صیقل داده می‌شود و کوتیکول‌ها و پوست‌های اضافی و مرده اطراف ناخن برداشته می‌شود تا مواد به خوبی روی صدف ناخن قرار بگیرند. در ادامه به مهم‌ترین ابزار برای بستر سازی ناخن اشاره شده است:

  • ناخن‌گیر

ناخن‌گیر دست و پا در اندازه‌های مختلف و متناسب با ناخن مشتری لازمه هر ناخنکاری است.

  • سوهان ناخن

برای صیقل دادن به ناخن، باید سوهان مناسبی داشته باشید. این کار به کیفیت نهایی کار، کمک زیادی خواهد کرد. سوهان‌ها بنا به سختی و نرمی خود، درجه‌های مختلفی دارند که با عددی مشخص می‌شوند. سوهان‌ها سمباده‌ای در دو طرف دارند که می‌تواند درجه زبری متفاوتی داشته باشد. سوهان در دو مدل سوهان دستی و برقی موجود است.

  • بافر

بافر یکی از لوازمی است که باعث نرمی و صاف شدن سطح ناخن مشتری می‌شود. بافرها معمولا درجات سختی متفاوتی دارند که برای صیقل دادن و صاف شدن سطح ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • عقب زن

عقب زن یا همان پوشر وسیله‌ای است که باعث جداشدن کوتیکول روی ناخن می‌شود. کوتیکول لایه مرده اطراف ناخن است. برای داشتن یک کاشت عالی، باید کوتیکول‌ها به طور کامل عقب بروند. زیرا علاوه بر اینکه سطح ناخن گسترده‌تر می‌شود، طرح‌های روی ناخن نیز زیباتر دیده می‌شوند. عقب زن‌ها در دو نوع چوبی و فلزی وجود دارند.

  • نیپر

نیپر کوتیکول‌هایی را که بعد از جداکردن با استفاده از عقب زن باقی مانده‌اند را جدا می‌کند. استفاده از نیپر ممکن است باعث زخمی شدن پوست ناخن شود پس باید در هنگام استفاده از این وسیله دقت کرد.

  • قیچی

قیچی ناخن برای دورگیری کوتیکول و برداشتن پوست‌های مرده به کار می‌رود. این قیچی‌ها دارای سری نازک مخصوصی‌اند و در برابر ضربه حساس‌اند.

  • پد و مایع کلینزر

پد کلینزر، دستمالی بدون پرز است که برای تمیز کردن سطح ناخن از چربی و رطوبت به کار می‌رود و ناخن را برای موادگذاری و لاک ژل آماده می‌سازد. این پد باید با مایع مخصوصی به نام کلینزر آغشته شود.

  • فرچه یا برس ناخن

برای تمیز کردن سطح ناخن بعد از سوهان‌کشی، از فرچه یا برس ناخن استفاده می‌شود. این برس‌ها برای تمیز کردن زیر ناخن‌ها هم استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که قبل از استفاده حتما برس را ضدعفونی و استریلیزه کنید.

2. ابزار کاشت ناخن

بعداز انجام بسترسازی ناخن، باید مواد کاشت یا لاک ژل روی ناخن قرار بگیرد. اما علاوه بر مواد اولیه کاشت، نیاز به ابزارهایی برای مواد گذاری دارید که در ادامه به آن‌ها اشاره شده‌است:

  • تیپ ناخن

برای بلندتر کردن ناخن‌ها و موادگذاری روی آن، از تیپ پلاستیکی استفاده می‌کنند که روی ناخن چسبیده می‌شود. بعد از گذاشتن تیپ، باید با سوهان به آن شکل مدنظر را داد. تیپ‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند که بنا به سلیقه و سایز ناخن مشتری استفاده می‌شود.

  • چسب ناخن

چسب ناخن یکی از دیگر مواد زیر کار کاشت ناخن است. برای چسباندن تیپ یا انواع و اقسام وسایل طراحی، به چسب ناخن نیاز خواهید داشت.

  • کاتر ناخن

برای کوتاه کردن تیپ‌، از کاتر مخصوص ناخن استفاده می‌شود.

  • فرمر

به‌جز تیپ، برای بلند کردن ناخن‌ها می‌توان از فرمر نیز استفاده کرد. فرمر برچسب‌های بزرگی هستند که زیر لبه آزاد ناخن چسبیده می‌شوند و سپس روی آن‌ها موادگذاشته می‌شود. بعد از موادگذاری باید فرمرها را از سطح ناخن جدا کرد.

  • گوده و پمپ استون

گوده و پمپ استون یک ظرفی است که برای ترکیب لیکوئید با پودر کاشت استفاده می‌شود. گوده‌ها در جنس‌های مختلف سرامیکی، شیشه‌ای یا پلاستیکی موجودند که نوع پلاستیکی توصیه نمی‌شود. پمپ لیکوئید نیز ظرفی دردار و دارای پمپ است که از پریدن و آلودگی لیکوئید جلوگیری می‌کند.

  • قلم کاشت

قلم های کاشت ناخن دو نوع هستند، قلم های کاشت پودر و کاشت ژل، قلم های کاشت پودر که از کیفیت خوبی ساخته شده باشند از موی طبیعی سمور هستند. قلم های ژل نیز از موی مصنوعی ساخته می شوند. توجه داشته باشید که ماندگاری قلم بسیار به نحوه نگهداری آن وابسته است و روش های خاص خود را دارد.

  • قلم‌شور

برای  تمیز کردن انواع قلم به کار می‌رود. این محلول، تمامی مواد و ذرات بین موهای قلم‌مو را جدا می‌کند و عمر قلم را بالا می‌برد. برای تمیز کردن قلم‌ها، هیچ‌گاه از استون استفاده نکنید.

  • دستگاه لاک خشک کن

این دستگاه دارای دو نوع است، UV و LED که برای خشک کردن لاک ژل به کار می‌روند. لاک ژل‌ها در دستگاه LED زودتر از دستگاه UV خشک می‌شوند. علاوه بر این، دستگاه‌های LED عمر بیشتری دارند و به همین خاطر گران‌ترند. البته دستگاه‌های جدیدی وجود دارند که هر دو نوع نور UV و LED را دارند و می‌توانید بنا به نیاز خود، هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. توضیحات کامل‌تر در بخش دستگاه لاک خشک کن داده شده است.

3. مواد کاشت ناخن

مهم‌ترین قسمت کاشت ناخن، طراحی و کاشت است که تجهیزات و لوازم این بخش از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

  • ضدقارچ

از ضد قارچ برای جلوگیری از قارچ زدن ناخن و از بین بردن آلودگی‌های سطح ناخن استفاده می‌شود.

  • پرایمر

جهت اینکه چربی روی سطح ناخن کاهش یابد و لاک ژل یا پد به خوبی روی سطح ناخن قرار بگیرد از پرایمر استفاده می‌شود. علاوه بر این، پرایمر باعث چسبندگی بیشتر لاک ژل یا پودر روی سطح ناخن می‌شود و دوام کار را بالاتر می‌برد.

  • بیس کت

بیس کات ماده‌ای است که مانند لایه‌ای میان بستر ناخن و مواد یا لاک ژل قرار می‌گیرد و از زرد شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. دو مدل بیس کات وجود دارد، بیس کات ژل برای لاک ژل و بیس کات معمولی برای لاک‌های معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • لیکوئید

لیکوئید با پودر کاشت ترکیب می‌شود تا ماده کاشت برای موادگذاری تهیه شود. لیکوئیدهایی که دیر خشک می‌‌شوند، برای مبتدیان مناسب‌تر است؛ زیرا می‌توانند زمان بیشتری را برای فرم‌دهی مواد بگذارند. البته پودرهای دیپ نیازی به ترکیب با لیکوئید ندارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

  • پودر کاشت

پودر کاشت رنگ‌های متفاوتی دارد که هرکدام کاربرد خاصی دارد. پودرها در دو دسته ترکیب با لیکوئید سالنی و پودر دیپ بدون لیکوئید جای می‌گیرد. پودرهای کاشت رنگ‌های متفاوتی دارند که مهم‌ترین‌ آن‌ها در ادامه توضیح داده خواهد شد.

  • پودر کاشت کلییر

این پودر بی‌رنگ است و برای کاشت طرح‌های شیشه‌ای کاربرد دارد. همچنین کسانی که دوست دارند ظاهر ناخن طبیعی خود را حفظ کنند اما ناخن‌هایی محکم داشته باشند، از پودر کاشت کلییر استفاده می‌کنند.

  • پودر کاشت سفید

این پودر برای کاور کردن کامل ناخن مناسب است و در کاشت فرنچ دائم، کاشت گریم و طراحی گل‌ برجسته کاربرد دارد.

  • پودر کاشت هلویی

برای کاشت بیبی بومر یا کاور کامل ناخن استفاده می‌شود.

  • پودر دیپینگ

پودرهای دیپینگ نیازی به ترکیب با لیکوئید ندارد. برای استفاده از این پودرها باید بعد از استفاده از بیس کت، انگشت را در قوطی پودر دیپینگ فرو کرد و در دستگاه، ناخن‌ها را خشک کرد. پودر دیپینگ رنگ‌های مختلف و مدل‌های حرارتی، اکلیلی و نئون نیز دارد.

  • ایزوپروپیل الکل

محلول های الکلی در سالن‌های ناخن با استفاده از ژل لاک استفاده می‌شود. محلول الکل لایه چسبنده ناخن ژل را از بین می‌برد و آن را به حالت عادی باز می‌گرداند.

  • استون

استون یکی از ابزارهای ضروری است که متخصصان ناخن روزانه از آن استفاده می‌کنند و کاربردهای زیادی در آرایشگاه‌های ناخن دارد. واضح‌ترین مزیت پاک کردن لاک ناخن است. همچنین برای از بین بردن ناخن‌های اکریلیک و تمیز کردن برس‌ها استفاده می‌شود.

  • لاک‌های پایه و تاپ کت ناخن

برای اطمینان از ماندگاری مانیکور و پدیکور، ناخنکارها از لاک‌های پایه و تاپ کت ناخن استفاده می‌کنند. پوشش پایه از زرد شدن ناخن های طبیعی جلوگیری می‌کند. تاپ کت به ناخن درخشندگی می‌بخشد و از خرد شدن ناخن جلوگیری می‌کند. کیفیت کار شما نیز با پوشش پایه و تاپ کت افزایش می‌یابد و رضایت مشتری را بیشتر می‌کند.

  • روغن کوتیکول

روغن کوتیکول برای آبرسانی و مرطوب کردن ناخن‌ها استفاده می‌شود. ناخنکارها اغلب از روغن کوتیکول بعد از رنگ کردن ناخن استفاده می‌کنند تا لاک بیشتر دوام بیاورد و درخشندگی خوبی داشته باشد. استفاده منظم از روغن کوتیکول باعث بهبود گردش خون در اطراف ناخن می‌شود. همچنین به رشد ناخن‌ها کمک می‌کند و به شما ناخن‌هایی قوی‌تر و رشد سریع‌تر می‌دهد.

  • ضد عفونی کننده

مواد ضد عفونی کننده برای تمیز کردن صحیح ابزار شما استفاده می‌شود. ناخنکارها ابزار خود را بعد از هر مشتری ضد عفونی می‌کنند تا از انتقال عفونت‌ها و باکتری‌های مختلف جلوگیری کنند. هرگز نباید با ابزارهای کثیف کار کنید و مشتریان را در معرض خطر قرار دهید.

  • لاک ژل

لاک ژل، نوعی لاک است که دوام بسیار بالایی دارد و در دستگاه uv خشک می‌شود. لاک ژل را می‌توان روی ناخن طبیعی یا پودر کاشت استفاده کرد. خود لاک ژل‌ها نیز به انواع مگنتی، اکلیل‌دار یا شاین، دیسکو، نئون، تیتانیوم و حرارتی تقسیم می‌شوند که می‌توانید بنا به سلیقه خود، دست به انتخاب خرید لاک ژل بزنید.

  • پلی ژل

نوعی از کاشت است که نیازی به لیکوئید ندارد و ژل مستقیماً روی ناخن طبیعی یا فرمر و تیپ قرار می‌گیرد. در مقایسه با پودر ژل، پلی ژل روش سالم‌تری برای کاشت ناخن محسوب می‌شود. در کل، وسایل کاشت ناخن با ژل کمی متفاوت ‌از لوازم کاشت ناخن پودری است.

  • باندر ژل

پیش از استفاده از پلی ژل، باید از باندرژل استفاده کرد تا چسبندگی کار بالاتر رود. درواقع می‌توان گفت که باندر ژل نوعی پرایمر است که برای کاشت ژل انجام می‌شود و باید در دستگاه uv خشک شود.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید تخت ماساژور

4. لوازم طراحی ناخن

بعضی از افراد علاوه بر به کاشت ناخن یکسری طراحی نیز برروی ناخن خود انجام می‌دهند. برای ایجاد طرح‌های مختلف روی ناخن، نیاز به لوازم و ابزار خاصی است که مهم‌ترین لوازم در زیر به آن اشاره شده است:

  • انواع قلم طراحی

برای طراحی روی ناخن باید از قلم‌های مخصوصی استفاده کرد. قلم داتینگ، قلم سه‎بعدی، قلم کارتریج‌دار آبرنگی پر کاربرد ترین قلم‌ها هستند. البته قلم‌ها به این موارد محدود نمی‌شوند و انواع مختلف قلم بادبزنی، گرد، آمبره، سرکج و… وجود دارد.

5. ابزار جانبی کاشت ناخن

  • بالشتک ناخن

بالشتک ناخن جهت تسلط ناخنکار برروی ناخن مشتری استفاده می‌شود.

  • فن زیر دست

هنگام سوهان کشیدن و کار با پودر، برای پراکندن ذرات ناشی از سوهان‌ از یک فن در زیر دست استفاده می‌شود.

  • نیل آف

نیل آف‌ها روشی راحت برای ریموو لاک ژل هستند و تنها کافی است پنبه‌ آغشته به استون را درون نیل آف قرار داده و آن را روی ناخن‌ بگذارید.

جمع‌بندی

مواردی که ذکر شد مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم مورد استفاده برای کاشت ناخن بود. تهیه لوازم کاشت ناخن بستگی به بودجه و سطح کار خودتان دارد که چه لوازمی مورد نیاز می‌باشد. لازم به ذکر است داشتن لوازم و تجهیزات با کیفیت رابطه مستقیمی با رضایت مشتری و سلامت ناخن دارد. باربرتک عرضه‌کننده انواع تجهیزات کاشت ناخن با کیفیت بالا و جنس مرغوب می‌باشد. برای تهیه این لوازم با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =