معرفی تجهیزات پدیکور

استیج پدیکور باربرتک

در کنار خدمات مربوط به ناخن دست و رسیدگی به دست، رسیدگی به پا و ناخن باعث زیبایی پا و افزایش سلامت می‌شود زیرا همانطور که می‌دانیم پا قلب دوم ماست و رسیدگی به پا یا پدیکور کردن در طراوت جسم و و روحمان تاثیرگذار می‌باشد. امروزه خدمات پدیکور در سالن‌های زیبایی صورت می‌گیرد. اما افرادی هستند که وقت رفتن به آرایشگاه و انجام اینطور خدمات را ندارند و در خانه به خود رسیدگی می‌کنند که لازمه انجام پدیکور ابتدا آشنایی با لوازم و تجهیزات آن می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی تجهیزات پدیکور بپردازیم، پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

تجهیزات پدیکور

  •  ناخن‌گیر

از آنجا که ناخن‌ها محل رشد میکروب هستند، کوتاه کردن ناخن‌ها بسیار حائز اهمیت است. داشتن ناخن‌گیر یکی از ابزارهای ابتدایی و مهم یک پدیکورکار می‌باشد.

  • بافر

بافر یکی از لوازمی است که باعث نرمی و صاف شدن سطح ناخن مشتری می‌شود. بافرها معمولا درجات سختی متفاوتی دارند که برای صیقل دادن و صاف شدن سطح ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • عقب زن

عقب زن یا همان پوشر وسیله‌ای است که باعث جداشدن کوتیکول روی ناخن می‌شود. کوتیکول لایه مرده اطراف ناخن است. برای داشتن یک کاشت عالی، باید کوتیکول‌ها به طور کامل عقب بروند. زیرا علاوه بر اینکه سطح ناخن گسترده‌تر می‌شود، طرح‌های روی ناخن نیز زیباتر دیده می‌شوند. عقب زن‌ها در دو نوع چوبی و فلزی وجود دارند.

  • نیپر

نیپر کوتیکول‌هایی را که بعد از جداکردن با استفاده از عقب زن باقی مانده‌اند را جدا می‌کند. استفاده از نیپر ممکن است باعث زخمی شدن پوست ناخن شود پس باید در هنگام استفاده از این وسیله دقت کرد.

  • قیچی

قیچی ناخن برای دورگیری کوتیکول و برداشتن پوست‌های مرده به کار می‌رود. این قیچی‌ها دارای سری نازک مخصوصی‌اند و در برابر ضربه حساس‌اند.

  • سوهان ناخن

برای صیقل دادن به ناخن، باید سوهان مناسبی داشته باشید. این کار به کیفیت نهایی کار، کمک زیادی خواهد کرد. سوهان‌ها بنا به سختی و نرمی خود، درجه‌های مختلفی دارند که با عددی مشخص می‌شوند. سوهان‌ها سمباده‌ای در دو طرف دارند که می‌تواند درجه زبری متفاوتی داشته باشد. سوهان در دو مدل سوهان دستی و برقی موجود است.

  • سنگ پومیس یا سنگ پا

اکثرا با سنگ پا و کاربرد آن آشنایی دارید، از این وسیله برای برداشتن لایه مرده پوست در کف پا استفاده‌ می‌شود. همچنین اینکار باعث صاف شدن کف پا و رفع ترک پاها می‌شود.

بیشتر بخوانید  ترولی آرایشگاهی چه مزایایی دارد؟

برای لایه‌برداری با سنگ پا، ابتدا باید به مدت ده دقیقه پاها را در آب گرم و صابون خیس کنید و پس از نرم شدن پوست پا، سنگ پا را خیس کرده و به آرامی بر روی کف پا مالش دهید. از سنگ پا می‌توانید هر روز برای پاهای خود استفاده کنید.

  • پد لای انگشتی

از پد لا انگشتی برای قرار گرفتن بین انگشتان پا قبل از استفاده از لاک ناخن استفاده می شود تا انگشتان به یکدیگر یا با پوست انگشت کناری برخورد نداشته باشد و باعث خراب شدن لاک نشود.

  • اسکراب

استفاده از اسکراب برای از بین بردن لایه‌های مرده پوست استفاده می‌شود که اینکار باعث آرامش و نرمی پوست پاها می‌شود.

  • رنده کف پا

از رنده پدیکور برای از بین بردن پوست های کف پا که ضخیم و خشک شده‌اند، استفاده می‌شود که با رفع آن‌ها پوستی نرم و صاف خواهید داشت.

برای شروع باید پاها را به مدت 10 الی 15 دقیقه در آب گرم و صابون خیسانده شود. سپس با حوله‌ای تمیز پا را خشک نمایید ولی به این نکته توجه نمایید که برای انجام کف‌سابی پا حتما باید پوست رطوبت کافی را داشته باشد تا آسیبی به آن وارد نشود. مناطق لازم را با دست بررسی کنید و رنده بکشید تا پوست صافی ایجاد شود.

همچنین می‌توانید از کوکتل پدیکور، نمک دریا برای صاف‌تر شدن پاها استفاده کنید.

  • کوکتل پدیکور

کوکتل پدیکور یکی از مواردی است که امروزه خیلیا از آن برای نرم شدن پاها و حس خوبی که به ارمغان می‌آورد، استفاده می‌کنند.

  • حوضچه پدیکور

یکی از تجهیزات لازم برای انجام پدیکور حوضچه پدیکور است. هنگام خرید حوضچه پدیکور باید به جنس و کیفیت آن توجه کنید و همچنین باید مقاومت مناسبی نیز برخوردار باشد. این حوضچه‌ها در انواع مختلفی از قبیل پلاستیکی، چوبی و سنگی در بازار موجود می‌باشد.

جمع‌بندی

پدیکور یکی از خدمات زیبایی پاها و انگشتان پا است که در سالن‌های آرایشی توسط افراد آموزش دیده انجام می‌شود. اما افرادی هستند که در منزل وسایل را تهیه کرده و خودشان انجام می‌دهند. باربرتک عرضه‌کننده انواع تجهیزات و لوازم آرایشگاهی هست و تمام تجهیزات پدیکور در سایت موجود می‌باشد، برای تهیه با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید تا از خریدی مطمئن و راحت بهره‌مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =